Przejdź do głównej zawartości

Książki, które zaczęłam czytać, ale ich nie skończyłam

Tak jak w tytule zapraszam na post, w którym powiem jakie książki zaczęłam ale niestety lub stety nie skończyłam, może do niektórych wrócę.

1. Cukiernia pod Amorem: Zajezierscy Małgorzata Gutowska-Adamczyk
2. Kamienie na szaniec Aleksander Kamiński
3. Anonimowy adwokat Jeremy Blachman
4. Ziarno prawdy Zygmunt Miłoszewski
5. Wichrowe wzgórza Emily Bronte
6. Przeminęło z wiatrem Margaret Mitchell
7. Mrowisko Edward Osborne Wilson
8. W pustyni i w puszczy Henryk Sienkiewicz
9. Osobliwy dom pani Peregrine Ransom Riggs
10. Córka aborcjonistki Elisabeth Hyde

Oto dziesięć książek, których nie dokończyłam, chociaż wiem że do kilku pozycji wrócę.

Komentarze

  1. "Przeminęło z wiatrem" musisz koniecznie przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się w przeczytać jak najszybciej, słyszałam wiele dobrych opinii na jej temat

      Usuń
  2. O dlaczego nie skończyłaś Ziarna prawdy? Pochłonęłam je w jeden wieczór, Szacki to bardzo dobrze wykreowana postać. Zresztą Miłoszewski jak dla mnie ma bardzo lekkie i przyjemne pióro, nie zawiodłam się jeszcze na nim. A co do Kamieni na szaniec, jedna z niewielu lektur szkolnych, którą chętnie przeczytałam.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szacki rzeczywiście jest bardzo dobrze wykreowany, i przyjemnie się to czytało, ale jego postawa w stosunku do żony... To mi tak działało na nerwy, że po prostu czasami męczyłam się czytając jego myśli. Ale i tak planuję dać niedługo jeszcze jedną szansę Miłoszewskiemu.

      Również pozdrawiam

      Usuń
  3. Ale jak to Pani Peregrine nie skończyłaś? Co cię do tego skłoniło? Pytam, bo jest w kolejce do przeczytania, ale zdania są podzielone na jej temat. :)

    Pozdrawiam ciepło Sara z https://niesamowity-swiat-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jedna z tych książek, które po prostu mnie nie wciągnęły. Nie byłam ciekawa co będzie dalej, niektóre fragmenty nużyły mnie. Jedynie fotografie były ciekawe :)

      Również pozdrawiam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

[Recenzja książki] ,,Oskar i pani Róża'' Eric-Emmanuel Schmitt

Czy w ciągu dwunastu dni można poznać sam życia i odkryć jego najgłębszy sens? Dziesięcioletni Oskar leży w szpitalu i nie wierzy już w żadne bajki. Wtedy na jego drodze staje tajemnicza pani Róża, która ma ze sobą karierę zapaśniczki i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji... Oskar i pani Róża to jedna z najpiękniejszych i najsłynniejszych powieści Erica-Emmanuela Schmitta,znakomitego francuskiego pisarza wyróżnionego w 2010 roku Le Prix Goncourt de la Nouvelle. Książkę uzupełnia niezwykły prezent osobista przedmowa autora napisana w formie listu specjalnie dla polskich czytelników. Eric-Emmanueal Schmitt zdradza w nie, co skłoniło go do opowiedzenia niezwykłej historii Oskara i jak zmieniła ona jego życie.
     Ostatnio w moje łapki wpadła książka o tytule Oskar i pani Róża autorstwa Erica Emmanuela Smichitta wydaną w 2011 roku przez wydawnictwo Znak. Na podstawie książki powstał w 2009 roku film o tym samym tytule.      Bohaterem książki jest dziesięcioletni Oskar, który z powodu…

[Recenzja książki] ,,Carrie'' Stephen King

Carrie White jest inna niż jej rówieśnicy. Nie chodzi na prywatki, nie interesują się nią chłopcy, stanowi obiket kpin i docinków. Matka- religijna fanatyczka- za wszelką cenę usiłuje uchronić ją przed grzechem. Pewnego razu Carrie jednak się buntuje i idzie na szkolny bal. Gdy pada tam ofiarą okrutnego żartu, rozpętuje się piekło... Dziewczyna jest telekinetką o olbrzymiej mocy, której postanawia użyć, by zemścić się na prześladowcach. Ci, którzy ją dręczyli, gorzko tego pożałują.

     Ostatnio przeczytałam książkę o tytule Carrie jest to pierwsza książka Mistrz Grozy tj. Stephena Kinga. Posiadam wydanie z 2017 roku. Jest to czwarty tom z Kolekcji Mistrza Grozy. Książka została zekranizowana trzy raz: w 1972 roku, 2002 roku i 2013 roku.      Carrie White jest to 16-letnia dziewczyna, ale jest inna niż jej rówieśnicy. Nie chodzi na prywatki, nie interesuje się chłopakami, jest obiektem kpin i docinków. Jej matka jest fanatyczką religijną, za wszelką cenę usiłuje ochronić ją przed grzech…

[Recenzja książki] ,,Chłopiec w pasiastej piżamie'' John Boyne

Wzruszająca historia pięknej przyjaźni na przekór złu szalejącej wojny. Dwóch chłopców i dwa światy... Obaj urodzili się w tym samym dniu, miesiącu i roku, ale los traktowała ich do pewnego czasu zupełnie inaczej. Bruno, syn niemieckiego oficera, żyje podczas wojny, prawie w ogóle jej nie doświadczając, nie mając świadomości, że ona trwa tuż obok, pochłaniając ofiary. Szmul, syn żydowskiego zegarmistrza, zna wojnę od tej najgorszej, najbardziej nieludzkiej strony. To ona odebrała mu spokojne dzieciństwo, bezpieczeństwo, przyszłość oraz członków rodziny. Spotkanie chłopców ma wymiar symboliczny. Odbywa się na granicy dwóch światów. Okazuje się, ze przekroczenie jednego z nich powoduje, że stają się równi, ale na pewno nie szczęśliwsi, a może jednak...?
    Autorem książki jest John Boyn, jej oryginalny tytuł brzmi The Boy in the Striped Pyjamas,która pierwszy raz została wydana w 2006 roku. Posiadam egzemplarz z 2007 z wydawnictwa Replika.     Książka jest o dwóch dziewięcioletnich chłop…